Hey celebs: Als je een merk aanprijst, gebruik het dan ook!

Vorig artikel Volgend artikel

Vorige week maakte Alcatel OneTouch bekend dat de fabrikant Avicii gestrikt had als merk ambassadeur. Fabrikanten doen dat wel vaker. Het is goed voor een merk als bekende artiesten en sporters het promoten of gebruiken. Helaas gaat die combinatie niet altijd goed.

Zo suggereerde Maroon 5 zanger Adam Levine die door Samsung ingehuurd was voor de onthulling van de Milk Music dienst dat er maar een rituele iPhone verbranding moest komen nu er een betere muziekdienst was. 

Je zou dan denken dat hij zijn eigen iPhone ook in de ban doet. Helaas, enkele dagen later twitterde Adam weer gewoon met zijn iPhone (afbeelding hieronder), zo ontdekte The Verge. En hij is zeker niet de eerste die op deze manier de promotie voor een merk zelf weer min of meer teniet doet. 

Zo stond Ellen na de wereldberoemde Samsung selfie tijdens de Oscar uitreiking kort daarna backstage twitterend met haar iPhone gezien. Tennisser David Ferrer maakte het nog iets bonter. Hij twitterde dat hij ongelofelijk blij was met zijn nieuwe Galaxy S4. De tweet was echter afkomstig van zijn iPhone. Knap lullig voor zowel de betaalde celeb als de fabrikant die voor de promotie in de buidel heeft moeten tasten. Maar het zal ongetwijfeld nog vaker gebeuren. Avicii heeft sinds de Alcatel OneTouch deal vorige week in Berlijn nog niet getweet, dus hij is op die manier nog niet te betrappen dat hij de Hero2 alweer opzij geschoven zou hebben ;)

Adam-Levine-iPhone-Tweet

Via

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies