BlackBerry 10 advertenties op iPhones en Androids

Vorig artikel Volgend artikel

BlackBerry is van plan om nog deze week te beginnen met een advertentiecampagne die specifiek gericht is op iPhone en Android toestellen in de VS en de UK. De Canadese fabrikant gaat zogenaamde 'screen takeover' advertenties naar de gebruikers van concurerende OS'en 'pushen'.

Bij de advertenties zal de nadruk liggen op (unieke) BlackBerry 10 functies zoals de Time Shift camera en het BB10 toetsenbord. Naast de mobiele advertenties worden ook vergelijkbare online campagnes uitgerold op sites van de Guardian en de New York Times.

De BlackBerry Z10 ligt vanaf afgelopen vrijdag (22 maart) ook in de Amerikaanse winkels en met bovenstaande marketing plannen is het wel duidelijk dat de Canadese fabrikant zich dus vooral zal richten op iPhone en Android gebruikers in de hoop dat die hun huidige smartphone 'dumpen' voor een BlackBerry Z10. Op zich niet zo gek want die twee smartphone systemen hebben momenteel bijna 90% van de smartphone markt in handen. BlackBerry moet het nu nog doen met amper 6%.

CMO Frank Boulben liet eerder al weten dat de lancering van BlackBerry 10 en de eerste toestellen de 'grootste comeback, in de mobiele toestelmarkt, ooit zou moeten worden. We zullen zien. Tijd voor een goede mobiele 'ad blocker' of zouden jullie de BlackBerry 10 advertenties gewoon laten verschijnen, mocht de fabrikant in Nederland (en België) een vergelijkbare marketing actie starten?

Bron

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies