Belgische supermarktketen Delhaize start virtuele supermarkt

Vorig artikel Volgend artikel

De Belgische supermarktketen Delhaize heeft deze week op het Centraal Station van Brussel een Europese primeur gelanceerd: een virtuele winkel. Klanten kunnen er met hun smartphone producten scannen en deze later af halen in een supermarkt.

Vorig jaar was Tesco Zuid Korea de eerste supermarkt ter wereld met een virtuele supermarkt. De VS en Australië volgden, maar in Europa was er nog geen virtuele supermarktketen gelanceerd.

De virtuele supermarkt met de naam 'Delhaize Direct-Cube' bestaat uit 4 panelen met daarop 300 populaire artikelen, die klanten met hun smartphone kunnen scannen.

Nederlandse supermarktketens als Albert Heijn, Jumbo, Dirk van de Broek en C1000 hebben nog niet aangegeven dat ze een soortgelijke virtuele supermarkt gaan starten.

Delhaize heeft reeds vorig jaar een Delhaize app gelanceerd.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies