Lumata Nederland introduceert Mobile Marketing 2.0

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag is Lumata Nederland officieel gelanceerd. Lumata Nederland is een geheel nieuw bedrijf maar heeft toch al een rijke historie op gebied van mobile marketing en social media.

Het is namelijk voortgekomen uit Buongiorno Digital, een van origine Italiaans bedrijf dat in 2007 onder meer het succesvolle Nederlandse Mobile Marketing bedrijf HotSMS heeft overgenomen. HotSMS was in 1999 het eerste mobile marketing bureau in Nederland en heeft diverse (internationale) reclameprijzen gewonnen, waaronder een Gouden Spinaward voor beste mobiele concept (Red Bull Flugtag 2007).

Sinds 2009 is het bureau zich gaan toeleggen op social media marketing. Voor diverse merken heeft het bureau  inmiddels meer dan 500 social media campagnes en 50 facebook apps ontwikkeld en is daarmee een grote speler in Nederland. Door het groeiend aantal smartphone gebruikers wordt social media tegenwoordig meer gebruikt op de mobiel dan op de pc. Hierdoor wordt social media steeds meer een onderdeel van mobile. Terwijl mobile en social geheel door de consument is omarmd, lijken merken hier meer moeite mee te hebben. Mobile en social initiatieven worden veelvuldig  als geïsoleerd project gezien, terwijl er een enorme kans ligt  om langdurige klantrelaties op te bouwen, wanneer deze kanalen worden geïntegreerd in de totale marketingstrategie.

Lumata ontwikkelt end2end mobile en social geïntegreerde oplossingen voor merken, die hen helpen om in contact te komen met consumenten, nieuwe klanten te werven, relaties met bestaande klanten uit te bouwen en  loyaliteit te bevorderen. Voor het ontwikkelen van deze oplossingen maakt Lumata gebruik van haar uitgebreide product- en service  portflolio :  mobile sites en apps, Facebook fanpages en  apps,  facebook en mobile display  advertising, SMS marketing, database marketing, proximitiy marketing, en mobile couponing,  

Jochem de Klein (Country Manager Lumata Nederland): ”De tijd van trialfases en op zichzelf staande mobiele initiatieven is voorbij. Merken hebben tegenwoordig steeds meer behoefte aan brede ondersteuning bij het integreren van mobiel in hun totale marketing strategie. In Nederland zijn er meer dan 100 partijen actief die mobile apps bouwen. Zij noemen zichzelf mobile marketing bureau, terwijl zij vanuit een technische invalshoek hun klanten adviseren. Wij willen ons onderscheiden door vanuit de marketing doelstellingen te bepalen welke mobile en social marketing instrumenten het meest geschikt zijn om in te zetten. Ons uitgangspunt daarbij is om dié tools te selecteren, die merken het meeste helpen om een langdurige relatie op te bouwen met consumenten en klanten.Wij hebben die benadering Mobile Marketing 2.0 gedoopt”

Over Lumata
Lumata Nederland is een full service mobile marketing bureau dat met een team van 15 ervaren professionals merken en operators helpt om hun klanten beter te bedienen met behulp van alles wat het mobiele kanaal te bieden heeft.  Lumata Nederland  maakt onderdeel uit van de Lumata Group, dat in november 2011 opgericht  is als een stand alone bedrijf en eigendom is van Francisco Partners en Buongiorno SpA. Wereldwijd heeft Lumata Group 450 medewerkers verspreid over 15 kantoren, die gezamenlijk een jaarlijkse omzet van meer dan €50 miljoen realiseren.

Lumata’s klanten zijn onder andere operators als Vodafone, Orange, T-Mobile, Verizon, Airtel, MTS en Telefonica en merken als Nestlé, P&G, Unilever, HP, Staatsloterij, Qmusic  en Espresso Group.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies