Made of Imagination moet Sony smartphones op de kaart zetten

Vorig artikel Volgend artikel

Sony heeft vandaag de aftrap gegeven voor een wereldwijde reclamecampagne die als belangrijkste doel heeft het in de markt zetten van het Sony merk als smartphone speler.

Zaterdag zal de campagne, 'Made of Imagination' gedoopt, officieel van start gaan. Hieronder kun je alvast een sneak preview, of beter gezegd een 'making of', van de TV commercial zien die door Wes Anderson gerigiseerd werd.

Uit het persbericht van Sony:
Deze week lanceert Sony een wereldwijde advertentiecampagne om haar eerste Xperia smartphones voor de consument te introduceren. De uitgebreide merkcampagne van Sony Mobile Communications onderstreept de terugkeer van Sony naar de smartphone-markt en benadrukt hoe entertainment een centrale rol speelt tussen apparaten en tot leven komt door Xperia smartphones.

De campagne – ‘Made of Imagination’ – gaat zaterdag tijdens een wereldwijde première van start met een 60 seconden durende commercial, geregisseerd door Wes Anderson, genomineerde voor een Academy Award. Dit is de eerste fase van de Made of Imagination campagne, die op TV, in print, digitaal, out-of-home en in de retail zal worden ingezet en gedurende 2012 zal worden uitgerold. De TV commercial zal vrijdagavond 30 maart op de Nederlandse zenders in première gaan.

Regisseur Wes Anderson heeft zich als inspiratie voor de TV commercial gericht tot de verbeelding van kinderen, waardoor het script geheel gericht is op de gedachten van een achtjarig jongetje. Hij werd bijgestaan door een team animators, setontwerpers en marionettenspelers. De commercial, waarbij dezelfde stop motion animatietechnieken worden gebruikt die zo beroemd zijn geworden in bestsellers als “Coraline” en “Fantastic Mr. Fox”, brengt het beeld van het jongetje over hoe Xperia smartphones werken tot leven. Jonsi van de Icelandic group, Sigur Ros verzorgt de muziek.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....