Nokia gaat zich op de jeugd storten

Vorig artikel Volgend artikel

De afgelopen weken zijn al diverse berichten opgedoken dat Nokia, samen met Microsoft, vele tientallen miljoenen reclame dollars, ponden en euros, gaat stoppen in de marketing van haar nieuwe (Windows Phone) toestellen.

Tijdens een interview met MarketingWeek heeft de marketing manager voor UK en Ierland, John Nichols, de uitspraak gedaan dat Nokia zich de komende maanden vooral op de jeugd gaat storten in de komende reclame campagnes.

De weg naar (hernieuwd) succes in de smartphone markt wordt voor Nokia en Microsoft sowieso al een hele kluif en de stelling 'wie de jeugd heeft, heeft de toekomst' is in het geval van Nokia ook geen vanzelfsprekendheid. Het Finse merk wordt door de jongere doelgroep al jaren gezien als oudbollig, niet sexy, en 'iets voor mijn ouders'. Kortom door nu te roepen dat Nokia de jeugd wil gaan veroveren maken ze daar in Finland de taak nog een stukje zwaarder als het gaat om hun toestellen en het smartphone OS weer populair te maken, maar niets is onmogelijk natuurlijk. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat verlopen, de komende weken en maanden.

Nichols' uitpraken:
“This isn’t a standing start, we already have a huge youth market but for teenagers we need to ensure that we create the content and partnerships that matter. As a teenager, the brands I loved had an opinion and told me whether to engage with them or not. The trick is to remember to not just wade in; otherwise our personality could look like the drunken uncle dancing at the wedding.”

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies