Interbest brengt Nederlandse snelwegloterij app uit

Vorig artikel Volgend artikel
Interbest Outdoor Media introduceerde afgelopen maandag de gratis Freeway-app voor de iPhone. Volgens het principe van een loterij, kan (file) rijdend Nederland met deze app kans maken op verschillende prijzen. Met een hoofdprijs van 25.000 euro. mobtzu ontwikkelde voor IJsberg Consultants het platform waarop deze app draait. Het is de eerste keer dat er een loterij op de Nederlandse snelwegen, via een mobiele app plaatsvindt.
Deze (promotionele) loterij op de snelweg vindt plaats tussen 18 september en 16 oktober 2011. De Freeway-app kan gratis geïnstalleerd worden en genereert automatisch een speelkans bij het passeren van een van de ca. 100 reclamemasten van Interbest. De app ziet eruit als een fruitmachine en met een druk op de knop zie je direct of je gewonnen hebt. Bij een snelheid van boven de 130 km/h, dan krijg je geen lot. Alleen bij stilstand kan er gespeeld worden. Deze bijzondere app maakt als eerste game gebruik van het i-Surprise platform.

i-Surprise is een location based gaming platform dat merken en bedrijven de mogelijkheid biedt om op basis van locatie, games in te zetten voor onder andere traffic, bezoek, belonen en om bekendheid te verwerven. Zo kan iedere mobiele telefoon op ieder moment van de dag veranderen in een winnend lot.

i-Surprise is een idee van IJsberg Consultans. Roelant Reizevoort namens IJsberg Consultants vertelt: “We zijn trots op de lef van Interbest als launching customer en visionair mediabedrijf. Momenteel werken we op basis van het i-Surprise platform aan diverse nieuwe initiatieven voor andere organisaties die hun doelstellingen én locaties willen koppelen aan fun en entertainment. Tenslotte vindt ruim 70% van de Nederlanders het leuk en spannend om mee te doen in loterij en zijn loterijen enorme traffic builders. Zeker wanneer deze gratis is. Nu hoeven ze er niet eens meer voor thuis te blijven! I-Surprise maakt je mobiel spannend!”

IJsberg Consultants en mobtzu hebben als partners in zowel design als techniek intensief samengewerkt en blijven dat doen.

Jerry Lieveld, oprichter en creatief directeur van mobtzu zegt: “We beseffen ons dat dit een uniek product is en dat we aan het begin staan van een fantastisch traject. Daarnaast beseffen we als geen ander dat we moeten blijven innoveren en verbeteren. Zo buigen we ons nu over kleine technische verbeteringen. Hoewel we nu al erg trots zijn op het resultaat.”

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies