Onderzoek Mojiva naar response op mobiele ads

Vorig artikel Volgend artikel

Zes op de tien gebruikers van een mobiele telefoon zegt minstens één keer per week op een reclame te klikken. Aldus reclamenetwerk Mojiva. Er wordt echter opgemerkt dat de helft van de mobiele consumenten aangeeft om bij een reclame bereid te zijn om een game te spelen, een applicatie te downloaden of een website te bezoeken. Daarentegen zegt slechts 22% bereid te zijn om een aankoop te doen, terwijl 40% een coupon wil downloaden.

Uit het onderzoek blijkt dat vooral grafische reclames de aandacht trekken. "Banners, videoreclames en interactieve content genieten bij 85 procent van de consumenten de voorkeur," zo merken de onderzoekers op. "Tekstreclames spreken maar 13% van de consumenten aan. Daarentegen is slechts 2% van de respondenten geïnteresseerd in reclames die het beeldscherm van de gebruiker overnemen."

Mojiva voegt er verder aan toe dat de mobiele consumenten vooral geïnteresseerd zijn in de retailsector, weersvoorspellingen, restaurantbezoek en sport. Daarentegen blijken reclames voor magazines, dating, luchtvaartmaatschappijen, transport en banken het minst efficiënt te zijn.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies