Vergelijkende Symbian reclame van Nokia India: iDoalotmore

Vorig artikel Volgend artikel

Ik heb het al heel vaak gezegd en geschreven. Vergelijkende reclame of uitingen waarbij de concurrentie geprikkeld wordt is, mits goed gedaan, erg leuk.

Zo heeft Nokia in India nu de campagne 'iDoalotmore' gelanceerd. Het moge duidelijk zijn dat de Finse fabrikant daarmee een (leuke) sneer aan het adres van Apple's iOS uitdeelt.

Het feit dat Nokia het in deze campagne heeft over de, in hun ogen, superieuriteit van Symbian ten opzichte van iOS mag de pret niet drukken. OK, Symbian gaat verdwijnen, maar niet vóór 2016 en in landen als India, waar goedkopere smartphones relatief populairder zijn dan de dure varianten, zullen de goedkopere Symbian modellen ook nog wel even in de winkels blijven liggen, ondanks het feit dat de Finse fabrikant haar marktaandeel in het land van de Taj Mahal en Hot Curry's de afgelopen twee jaar heeft zien halveren.

iDoalotmore-Nokia-Symbian
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies