MCA: Cases, eBuddy, Layar en MTV Mobile

Vorig artikel Volgend artikel

Er zijn bijna 900 mensen aanwezig op de Mobile Convention Amsterdam bezig met de vraag, hoe kan het bedrijfsleven sociale en technologische aspecten  op mobile gebied in hun voordeel  gebruiken. Dit word toegelicht door een drietal cases te bekijken tijdens de perslunch. Deze cases zijn eBuddy, Layar en MTV Mobile, hieronder een (kort) verslag.

CM http://www.cm.nl/  Jeroen van der Klein

Jeroen van der Klein begint met een korte introductie "Mobile veranderd de wereld snel, mensen lopen de hele dag met hun GSM in hun hand. Zelfs bij sociale gebeurtenissen als uitgaan en uit eten . De signalen die we kennen van de internet bubbel zien we opnieuw verschijnen. hopelijk komt er een mobile bubbel. CM wil zorgen dat alle mensen gebruik kunnen maken van de voordelen van mobile. Het zijn veelal kleine bedrijven die een open mind hebben en risico's durven te nemen, en graag nieuwe dingen willen ontwikkelen en uitvoeren." cm

e-Buddy http://www.ebuddy.com/ Martijn Jansen

eBuddy is in 2003 begonnen, ze hebben nu 100 miljoen downloads, Dit zijn vooral jongeren.. We hebben nu een maand geleden eBuddy XMS gelanceerd,  we kunnen nog niet aangeven hoeveel downloads we hebben. Maar het zijn er niet heel erg veel. We moeten concurreren met o.a. Whatsapp. Volgende week komt er een nieuwe update. We hebben vooral ingezet op de betrouwbaarheid, zodat je zeker weet dat je bericht ook binnen komt. We willen ons grote "oude" klanten bestand te benaderen en hen te overtuigen ook XMS te gaan gebruiken. Hiermee gaan we de komende tijd mee aan de slag.. Mensen zoeken een alternatief voor SMS-en, en doen dit steeds vaker op hun smartphone waarop zij toch al internet toegang hebben. eBuddy is erg groot in India, Indonesië  en het midden oosten. Syrië heeft op dit moment de stekker eruit getrokken vanwege de onrust in het land. ebuddy

MTV Mobile  http://www.mtv.nl/  Michel Dupont

MTV bestaat inmiddels al 30 jaar, MTV is 8 jaar geleden begonnen met mobile. We hebben toen met name onze Brands (MTV, Nickelodeon enz.) ingezet om operators te helpen. Zodat we jongeren bereiken, dit word gedaan door bijvoorbeeld het Hi MTV prepaid pakket. Op dit moment bereikt men met MTV Mobile in 6 landen 2.5 miljoen klanten. Deze mensen brengen samen een omzet van 1 miljard euro op. We gaan tools naar de operators brengen in samenspraak met hen, Dit verschilt per land en operator. Operators krijgen toegang tot een event als MTV Awards,, dit is normaal gezien niet mogelijk voor derden. MTV Mobile wil een band opbouwen met de klanten, zodat de klanten na hun contractduur bij ons blijven.MTV

Layar http://www.layar.com/ Raimo van der Klein

Layar een Amsterdams bedrijf. wat al even aan de weg timmert en langzaam aan de wereld aan het veroveren is. De visie van Layar is iedereen de mogelijkheid te geven augumented reality te gebruiken. Zo zijn er al apps voor de iPhone, Android en zijn er gesprekken met Blackberry en Microsoft. Layar verdient op het moment  niet veel geld, ze vragen bijv. wel geld aan Nokia om hun app geschikt te maken voor Symbian. Er word gekeken naar een verdien model, bijvoorbeeld advertenties of het verkopen van digitale goederen. Er zal wellicht een winkel komen waar je deze kan gaan kopen., echter dit alles is nog niet helemaal zeker. layar2

Martijn Derks

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies