Mobiele campagne van Indies voor Nederlandse film Bluf

Vorig artikel Volgend artikel

Filmdistributeur Indies Entertainment Group zette mobile advertising in om de campagne van de nieuwe Nederlandse film Bluf te ondersteunen.

Bluf is een feelgood film voor jongeren over een dorp dat compleet in de ban van een pokertoernooi raakt. De database van Blyk werd ingezet om de doelgroep te bereiken.

“Het is voor ons de eerste keer dat wij gebruik maken van mobile marketing.” meldt Johan Siezenga, Product Manager bij Indies. “Onze interesse hiervoor werd voornamelijk gecreëerd door de heldere targetting mogelijkheden: Bluf is een Nederlandse productie welke, mede door haar onderwerp, voor een specifieke doelgroep zeer interessant is. Blyk bood ons een creatief concept, tegen een scherpe prijs en bovenal word hiermee het hart van onze doelgroep bereikt."

Enkele dagen voor de première van de film werden er berichten verstuurd waarmee de dialoog met jongeren aangegaan werd en waarmee meteen geïnformeerd werd over de première van Bluf.

Om jongeren op de hoogte te stellen van de release van film werden er premièretickets weggegeven onder de leden van Blyk. Er werd een sms'je verstuurd waarin alvast een voorzet werd gegeven op de lancering van de nieuwe pokerfilm. Om kans te maken op premièretickets moest de naam van de nieuwe film geraden worden. Ruim de helft van de ontvangers deed een gok naar de naam van de film. Naast het onthullen van de naam Bluf werd er in het antwoord sms'je van Blyk doorverwezen naar blog.blyk.nl voor meer informatie over de film.

Het tweede bericht dat verstuurd werd had een rijkere content. Er werd een mms gestuurd met een pokersituatie. Ontvangers zagen hun eigen hand kaarten in een spel en moesten bepalen welke pokerhandeling vervolgens het beste zou zijn. Maarliefst 35% gaf een respons op de gestelde vraag. Iedereen die reageerde kreeg een video mms response met de trailer van Bluf. Afhankelijk van het antwoord werden er verschillende redenen gegeven om naar de film Bluf te kijken.

“Wij zijn erg tevreden met de behaalde resultaten: onze campagne bij Blyk was gericht op het creëren van interactie met de consument en dit heeft zich uitstekend bewezen wat af te zien is aan de hoge respons. Wij hopen dat deze awareness voor Bluf zich doorvertaald naar goede doorverkoopcijfers en houden de ontwikkelingen en mogelijkheden op het gebied van mobile marketing zeker in de gaten voor toekomstige campagnes”.

Zie Campagne visual:

bluf_de_film_crop
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies