Peugeot promoot de nieuwe 508 via een Augmented Reality app

Vorig artikel Volgend artikel

De automotive branche is alom vertegenwoordigd op de mobiel. Sterker nog: zo'n beetje alle merken hebben reeds één of meerdere iPhone apps. De mobile marketing budgetten zijn vaak enorm en de lat ligt erg hoog. Elke nieuwe app moet immers weer: 'bigger, better & smoother' zijn dan de vorige om op te vallen. De vorige week gelanceerde Peugeot 508 app weet dit laatste te bereiken.

Uiteraard zijn de standaard features zoals Dealerlocator, fotos en iConfigurator aanwezig. De ingebouwde Augmented Reality toepassing geeft de gebruiker echter de mogelijkheid om de nieuwe Peugeot in eigen omgeving van alle kanten te bekijken. Zo heb ik de foto zijwaards in mijn achtertuin geplaatst (zie foto). Ook het interieur wordt in de app niet overgeslagen. De 'cockpit' is interactief en geeft info over enkele mogelijkheden. De autoradio is zowaar uit en aan te zetten. De Peugeot 508 app laat goed zien waarom het mobiele kanaal een must is om als marketeer in te zetten.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies