Mobile Advertising groei verwachtingen op een rijtje

Vorig artikel Volgend artikel

Terwijl over de Mobile Advertising uitgaven en verwachtingen in Nederland zeer sporadisch onderzoeksresultaten worden gepubliceerd, zijn er in de VS wekelijks wel nieuwe cijfers over Mobile Marketing & -Advertising te vinden. Zoals ik reeds eerder schreef, kun je de VS-cijfers niet helemaal 1 op 1 doorvoeren, maar het geeft het wel goed aan wat de potentie is van 'Mobile'. Hopelijk binnenkort nieuwe cijfers uit Europa, maar hier alvast de diverse VS cijfers op een rijtje.


Het groeicijfer 2009/2010 van eMarketer laat goed zien dat mobile advertising sinds dit jaar echt los is gegaan:

Het groeicijfer 2009/2010 van eMarketer laat goed zien dat mobile advertising sinds dit jaar echt los is gegaan. Zie overzicht:

US%20Mobile%20Ad%20Spending%202009%202014

Positieve cijfers van de diverse partijen, maar wel met een flinke discrepantie. Zie overzicht:

VerwachtingenGroeiUS%20Mobile%20Ad%20Spending

Uit andere cijfers van onderzoeksbureau Informa blijkt dat de omzet uit mobiel adverteren komende jaren zal vertienvoudigen naar € 18.2 miljard in 2015. Het grootste deel van de groei is te danken aan de groeimarkten China en India. Het onderzoek geeft aan dat sterk opkomende economieën India en China in 2015 goed zijn 30,9 procent van de totale mobile advertising omzetten. De regio Japan en Zuid Korea nemen in 2015 21,7 % van de taart (2010 was dat nog 43,6 %). Noord Amerika neemt een hap van 18% uit de totale Mobile Advertising markt in 2015. Latijns Amerika heeft 6,4 % en West Europa heeft een bescheiden 8,6 % aandeel in de totale markt.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies