GroenLinks zet mobiel in voor komende verkiezingen

Vorig artikel Volgend artikel

GroenLinks zet onder andere mobiel internet in om kiezers te bereiken en te informeren. Als eerste politieke partij heeft GroenLinks in nauwe samenwerking met het
One Shoe mobile een mobiele website ontwikkeld; http://m.groenlinks.nl. Om mobiel een integraal onderdeel uit te laten maken van de verkiezingscampagne en de kiezers optimaal te bedienen, zet GroenLinks QR-codes in op hun printmiddelen.

GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema is blij met de lancering van de website en de inzet van QR-codes op de posters. “Met de ontwikkeling van een mobiele website willen we kiezers optimaal bedienen. Ons land bestaat uit veel moderne wereldburgers die veel onderweg zijn en overal en altijd informatie tot zich willen nemen. Aan die vraag voldoen we nu.”

De mobiele website van GroenLinks bevat informatie over de standpunten, nieuws en kandidaten met duidelijke iconenen en een verticale navigatie aan de onderkant van elke pagina. De website is daardoor gemakkelijk te bekijken op een mobiele telefoon. Ook kunnen bezoekers met hun telefoontje video’s bekijken en is het mogelijk om GroenLinks te volgen via de diverse social mediakanalen. Daarnaast worden bezoekers die op hun mobiele telefoon surfen naar www.groenlinks.nl automatisch door gestuurd naar de
mobiele website http://m.groenlinks.nl.

Naast de ontwikkeling van een mobiele website zet Groenlinks QR-codes in om de conversie en
aandacht voor de mobiele website te vergroten. De QR-code is een belangrijk middel om op een
eenvoudige manier de cross-over te maken van print naar mobiel internet.  Volgens Ronald de Groot van One Shoe mobile, het bureau dat GroenLinks heeft geadviseerd  in de ontwikkeling van de mobiele website en de inzet van QR-codes, is de inzet en integratie van verschillende middelen en media van belang. De QR-code zorgt juist voor die integratie, daardoor maakt mobiel internet direct en herkenbaar onderdeel uit van de totale campagne:  “GroenLinks wil graag alle mensen en daarmee verschillende doelgroepen en mediabehoeften in Nederland bereiken en vervullen. De kunst is om dit met elkaar te integreren en te zorgen dat mensen tot interactie kunnen komen. Als mobile marketingbureau zien wij de mobiele telefoon als uniek medium die dat kan, het is tot slot letterlijk een mediumdrager, mensen hebben de mobiele telefoon namelijk altijd en overal bij zich.” One Shoe mobile is enthousiast over de ontwikkeling van de mobiele website en de inzet van QR-codes: “Het is de eerste politieke partij die deze codes inzet tijdens de verkiezingen en daarbij optimaal gebruikmaakt van de mogelijkheden van mobiel internet.”

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies