Onderzoek:‘82 % van de merken gaat meer mobiel inzetten'

Vorig artikel Volgend artikel

Volgens een nieuw onderzoek door het internationale MediaPost blijkt dat 82% van de onderzochte merken en bureaus van plan zijn om komende 12 maanden meer van hun marketingbudgetten te willen gebruiken voor mobiel.

Vier op de tien ondervraagden zijn van plan om komend jaar hun budgetten aan mobiel tot 30 % te verhogen. Drie op de tien willen verwachten zelfs hun budgetten met meer dan 30% te verhogen. 15 % verwacht hun Mobile Marketing & -Advertising budgetten te handhaven. Ondanks de economische recessie is maar 3 % van de ondervraagden van plan om hun budgetten aan mobiel te verlagen.

Verder blijkt uit het onderzoek dat de helft van de mobile advertising budgetten momenteel van het digitale budget af komt. Bij 27 % van de ondervraagden is er een apart budget speciaal voor mobiel gecreëerd en 8 % komt van TV-budgetten.

Naast 'Apps' met 47% heeft 44 % van de respondenten in het onderzoek aangegeven het liefst Mobile video (VideoMMS en via mobile internet) in te zetten. 39 % gaf aan mobile coupons in te zetten. Mobile Coupons wordt door 36 % gezien als meest effectieve vorm van mobile advertising.

Het onderzoek werd eind april gehouden onder de abonnees van MediaPost.  550 manager hebben aan het onderzoek deelgenomen, waarvan er 352 verantwoordelijk zijn voor de planning, inkoop of beslissingsbevoegdheid hebben over mediabudgetten.

MediaPost2
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies