Snickers scoort met voetbalgame (MCA 2010)

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de Mobile Convention Amsterdam trakteerde Emil Salonen van Mobiento het publiek op een sprankelende mobile marketing presentatie van Snickers. Mobiento is een Zweeds mobile marketing bureau dat internationaal al vele prijzen heeft gewonnen.

In 2008 hebben zij voor het EK voetbal  een mobile marketing campagne ontwikkeld voor Snickers gericht op mannen van 16-24 jaar. Uit onderzoek bleek dat de doelgroep erg moeilijk te bereiken is met traditionele media. Salonen: “This targetgroup lead there mobile life, forget things like a regular hot meal and are very into winning prices!” Voor Snickers in de Scandinavische landen heeft Mibiento een campagne ontwikkeld, waarin de mobiel centraal stond. Een gratis mobiele voetbalgame, waarmee wekelijks prijzen zijn te winnen. Daarnaast zat er ook een sociaal element in. De behaalde score van de gebruiker kon namelijk per SMS naar vrienden worden doorgestuurd. Deze campagne werd op verschillende manieren onder de aandacht gebracht waaronder: instore materiaal in winkels, een commercial voor TV en bioscoop, banners en een actiesite. Op mobiel gebied is ondermeer SMS-Advertising ingezet, waarbij de relevante opt-in doelgroep een SMS met WAP-downloadlink ontving. Maar liefst 44 procent van de ontvangers heeft de game gedownload! Daarnaast werd mobile display advertising ingezet met een click percentage van 4%. Meer dan 35.000 consumenten uit de doelgroep hebben de voetbalgame van Snickers gedownload.

Voor het WK 2010 heeft Snickers wederom Mobiento ingezet. Hiervoor is een nieuwe voetbalgame ontwikkeld voor de reguliere mobiel, maar ook voor de populaire iPhone. Tevens is het sociale element uitgebreid; gebruikers kunnen hun behaalde score ook naar hun Facebook sturen. De campagne loopt nog, maar heeft nu al de vorige campagne overtroffen. Tot nu toe is de mobiele Snickers game reeds 50.000 maal gedownload.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies