Evert Jaap Lugt: "Mobiel is niet hot, maar happening!"

Vorig artikel Volgend artikel

Op het het jaarlijkse MWG Congres in Noordwijk ging spreker Evert Jaap Lugt (Nimbuzz) uitgebreid in op mobiel. Zo was zijn antwoord op de vraag wanneer bedrijven mobiel in moeten zetten kort en bondig: The time is now!

 

Voor de toekomst op mobile advertising gebied verwacht Lugt 2 modellen: "App based advertising" en "Consumer Driven Advertising" (RO: ook wel Mobile Directed Advertising genoemd). Dit sluit ook goed aan op de door hem verwachtte mobiele trends: 3G flatfee mobiele internet gaat mede door de emerging markets belangrijker worden dan het vaste internet, de invloed van App Stores en stijging Smartphones gebruikers.

Nimbuzz is een van de vele mobiele partijen die momenteel de markt betreden. Deze markt bestaat dan ook nog eens uit diverse mobiele platformen zoals iPhone, Android, Linux, Symbian, Windows Mobile, Blackberry.

Om een mobiel VAS-product als Nimbuzz op succesvolle wijze de markt te betreden zijn 3 factoren volgens hem van belang:

  • Creeer Waarde
  • Distributie (ontwikkel product voor de diverse mobiele platformen)
  • Viraliteit
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies