"Mobile Advertising groeit dit jaar met 45%"

Vorig artikel Volgend artikel

2009 was een zwaar jaar voor de Advertising branche.
Volgens het nieuwe rapport: '2010 Internet Industry Outlook' van de Amerikaanse bank JP Morgan  zal er dit jaar weer een groei te zien zijn voor Online Advertising. Mobile Advertising zal in 2010 zelfs fors groeien met 45%.

In het 328 pagina's tellende rapport komt ondermeer naar voren dat Mobile Advertising in de VS vorig jaar goed was voor 2.6 miljard dollar, waarvan SMS Advertising het grootste deel hiervan invulde (2,3 miljard dollar). Mobile Search en Mobile Display waren slechts goed voor 318 miljoen dollar, al zat voor beide onderdelen vorig jaar een stijging van 80%.

Voor 2010 verwacht JP Morgan een groei van 45%  naar 3,8 miljard dollar (Verdeling: $3.2 miljard SMS advertising, $253 milljoen mobile display en $31 miljoen voor mobile
search.)

Deze groeiverwachtingen zijn een goede verklaring waarom grote partijen als Google, Apple en Microsoft flink inzetten op Mobile Advertising. Zo heeft Google onlangs Admob gekocht voor 750 miljoen dollar en Apple Quatrro Wireless (naar schatting voor 275 miljoen dollar) en Microsoft/Yahoo tonen interesse in Millenial Media.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies