Attitude onderzoek naar Mobile Advertising

Vorig artikel Volgend artikel

Mobile Advertising is een sterk groeiend onderdeel in de Online Advertising branche. Interessant om dus te weten hoe de consument naar dit betrekkelijk nieuwe medium kijkt. Reeds vorig jaar is in Nederland in opdracht van IAB een onderzoek gedaan, waaruit bleek dat meer dan 50 procent van de Nederlandse jongeren tussen 16 en 24 jaar open staat voor het ontvangen van advertenties op de mobiele telefoon.

In Engeland is onlangs onderzoek gedaan door Direct Marketing Association en mobile marketingbureau  Txt4ever en ook hier kwam weer goed naar voren hoe belangrijk de factoren: 'Relevantie', 'Toestemming' en 'Beloning' zijn.

De mobiele telefoon wordt door velen gezien als het meest persoonlijke medium. Wanneer bovenstaande factoren in acht worden genomen, kan een Mobile Advertising campagne een veel grotere impact hebben veel andere andere advertentie mogelijkheden. Mobiele campagnes die hier niet aan voldoen kunnen juist een averechts effect hebben en als 'mobile spam' worden gezien.

In het onderzoek komt ondermeer naar voren dat er nog steeds commerciele berichten worden gestuurd waarin niet bekend is wie de afzender is of hoe je je kan afmelden. Onbegrijpelijk natuurlijk dat er tegenwoordig nog adverteerders zijn die op deze wijze denken klanten voor hun te kunnen winnen.


In dit onderzoek wordt trouwens voornamelijk ingegaan op 'messaging', ondanks dat er tegenwoordig tal van andere mobile advertising mogelijkheden zijn.
'Messaging' is echter nog steeds de meest gebruikte mobile advertising vorm.


De gehele White Paper is hier te downloaden. 

Mobile%20Advertising%202
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies