De Advertising Impact van Google Goggles

Vorig artikel Volgend artikel

Goggles is nieuwe visuele zoektoepassing van Google waarmee je kunt zoeken op afbeeldingen in plaats van woorden. Als je een foto van een object maakt met je mobiele telefooncamera zal Google proberen relevante zoekresultaten voor te vinden. Google Goggles probeert onderdelen van een foto te vergelijken met de afbeeldingen in de database. Goggles is momenteel in staat om miljoenen objecten te herkennen, zoals locaties, en logo’s.

Wat voor impact heeft dit op Mobile Advertising?

In beginne zal de impact beperkt zijn, aangezien deze nieuwe service alleen nog op het Google Android-platform draait en zoveel Android toestellen zijn er momenteel nog niet in omloop. Er is echter ook reeds aangekondigd dat de Goggles service straks op iPhone en andere mobiele platformen zal draaien.

Naar mijn mening zal Goggles niet direct grote impact hebben op de meeste andere mobile- en online-advertising mogelijkheden. Voornamelijk voor de traditionele advertising branche zoals print, instore- en outdoor-reclame biedt Goggles nieuwe kansen. Door deze nieuwe Google-dienst kunnen zij eindelijk met de consument op interactieve wijze communiceren. Heel eenvoudig straks dus om extra info via de mobiel op te halen, ergens op te reageren of uiteraard: iets direct te kopen.  

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies