Fashion goes Mobile

Vorig artikel Volgend artikel

Vorige week was op Mobilecowboys.nl een interessante bachelorthesis te lezen over 'De Acceptatiefactoren van Mobiel Adverteren'. Dezelfde dag ontving ik een scriptie met de titel: 'Fashion goes Mobile'.

Myrthe Richardson en Nadia Remmerswaal hebben voor hun TMO Modemanagement-studie onderzoek gedaan over mobile marketing in de modebranche.

"Tijdens een van de projecten die wij op TMO hebben uitgevoerd kwamen we in aanraking met het begrip 'mobiele marketing'. Op dat moment hebben we ons hier niet verder in kunnen verdiepen. Onze interesse was echter gewekt en deze scriptie bood ons een kans het begrip mobiele marketing verder te onderzoeken."

Mogelijkheden op gebied van mobile marketing en advertising worden op eenvoudige wijze uitgelegd en ook komen nog enkele cases van WE, H&M en Score naar voren.

"Uit ons onderzoek is naar voren gekomen dat er vele mogelijkheden zijn op het gebied van mobiele marketing en dat hier ook zeker kansen liggen voor de modebranche. Echter zijn hier nog wel enkele voorwaarden aan verbonden."

De voorwaarden volgens Remmerswaal en Richardson zijn:
1. Vertrouwen is belangrijk
2. Technogische ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden
3. Mobiele marketing werkt beter in samenwerking met traditionele media
4. De mobiele marketing branche is complex
5. Mobiel internet is in opkomst
6. Mobiele marketing is niet voor elk bedrijf geschikt

Bij het maken van hun scriptie hebben de studentes ondermeer de hulp ingeroepen van Joost Ligtvoet (Biggerworks), Laurens Rutten (Momac), Hugo Winnubst (KPN Hi), Rene Kock (I-Wood), Paul Brackel (Omni2) Odette Schoonenberg (So PR) en Michiel Munneke (Nulaz).

De gehele scriptie Fashion Goes Mobile is hier te lezen.

fashion2
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies