VU integreert mobiel in voorlichtingsdag

Vorig artikel Volgend artikel

De Vrije Universiteit Amsterdam (VU) integreert communicatie op de mobiele telefoon volledig in de campagne van de bachelorvoorlichtingsdag. Als hoger onderwijsinstelling is de VU hierin uniek. Scholieren konden op 7 november via een applicatie op hun mobiel hun eigen dagprogramma interactief samenstellen. Ze kregen dit aangeboden op hun mobiele telefoon via een sms. Daarnaast kregen ze op de dag zelf drie sms’jes met een update van de highlights van het programma en tot slot een link naar de website met de verdiepende activiteiten. Ook konden ze op de dag zelf op de VU de applicatie via Bluetooth ‘binnenhalen’. De VU realiseerde deze mobiele service samen met het bedrijf The Saints in Amsterdam.

Ruim tweeduizend scholieren brachten 7 november een bezoek aan de VU tijdens de Bachelorvoorlichtingsdag. De applicatie werd op 433 toestellen gedownload, een score van bijna 22%. Volgens Thomas Engel, directeur van The Saints, vinden scholieren dit soort toepassingen steeds normaler en stijgt het gebruik op de mobiel in de toekomst razendsnel. “Scholieren en studenten zijn in het dagelijks leven continu verbonden met de wereld om hun heen via hun mobieltje,” zegt Petra van Beukering-Herkströter, hoofd Strategie en Beleid van de dienst Marketing & Communicatie van de VU. “Het is dus een logische stap deze doelgroep op deze manier te benaderen. We willen deze innovatieve manier van communiceren zeker ook breder inzetten en uitbreiden.”

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies