De Acceptatiefactoren van Mobiel Adverteren

Vorig artikel Volgend artikel

Deze week ontving ik van één van onze trouwe bezoekers een interessante bachelorthesis over  'De Acceptatiefactoren van Mobiel Adverteren'.

Natuurlijk is al bekend dat 'Relevantie', 'Toestemming' en 'Beloning' de belangrijkste acceptatiefactoren zijn en ook wordt de mobile advertising in de bachelorthesis alleen als 'bericht' vermeld, ondanks dat er meer mogelijkheden zijn, toch is  deze bachelorthesis zeker waard om door te lezen. 

"De samenleving raakt steeds gefragementeerder. Niet langer is er sprake van en een herkenbaar massapubliek. Adverteerders moeten dus nieuwe innovatieve manieren bedenken om met hun consument te communiceren. Adverteren via de mobiele telefoon is daar een van. Als deze conclusies vanuit een TAM-perspectief (Technology Acceptance Model) worden geanalyseerd kan men dus stellen dat het de waargenomen bruikbaarheid (PU) is die invloed heeft op de uiteindelijke acceptatie van mobiel adverteren.  Het geven van een beloning, de relevante inhouden van het bericht en het überhaupt toestaan van het ontvangen van dit bericht resulteren immers in een bruikbare ervaring voor de consument. Daarnaast zijn er ook nog onderlinge verbanden aanwezig tussen de drie determinanten. Voor de andere factor van het oorspronkelijk TAM, het waargenomen gebruiksgemak (PEOU), wordt geen empirisch bewijs gevonden in de literatuur."

Het gehele bachelorthesis van Laurens Jan de Lussanet de la Sabloniere, student Communicatiewetenschappen van Universiteit van Amsterdam is hier te lezen.
Mobilecowboys%20Richard%20Otto1

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies