Mobiel op IAB Interact09

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren werd het jaarlijkse IAB Congres gehouden in Amsterdam. Highlight was ondermeer dat Marjolijn Kamphuis -hoofdredactrice van onze 'zustersite' Dutchcowgirls.nl- werd uitgeroepen tot 'Online Mediavrouw van het jaar', maar ook 'mobiel' kwam voldoende aan bod.

Zo ontving Mathys van Abbe, oprichter van het populaire Mobypicture de titel Online Mediaman 2009. Yme Bosma (Manager Business Development & Partnerships Hyves) vertelde ondermeer dat komend jaar mobiel een sleutelrol gaat spelen in de strategie van Hyves. Daarnaast vertelde Yme over de toevoeging van de virtuele portomonee die draait op het Minitix platform van de Rabobank in hun mobiele Hyves applicatie. MyOrder kunnen we vanaf begin volgend jaar op de mobiele applicatie van Hyves verwachten en zal op een groot aantal telefoons werken.

Ralph Cohen (oprichter van Ice Mobile) was verantwoordelijk voor de presentatie van Taskforce Mobile Advertising. IAB taskforce Mobile richt zich op het stimuleren van het inzetten van mobile marketing en mobile advertising in reclamecampagnes en het standaardiseren van alle mogelijke uitingen en formats. In zijn presentatie kwam goed naar voren hoe belangrijk mediakanaal de mobiel wordt: '1/7 van de mediaconsumptie verloopt reeds via de mobiel'. Daarnaast werd ging hij uitgebreid in op hun nieuwe Appie-app van Albert Heijn. Binnenkort zal de succesvolle AH-applicatie, naast de iPhone ook voor andere mobiele platformen beschikbaar worden. In de volgende update zal oa je mobiele boodschappenlijst in volgorde van winkelopstelling komen te staan. Heen-en-weer lopen hoeft dan dus niet meer en dat scheelt straks dus kostbare tijd. Op het daadwerkelijk bestellen van boodschappen via Appie moeten we nog even wachten, maar Ralph liet reeds weten dat dit op termijn ook toegevoegd zal worden.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies