Mobile Advertising op Android-telefoons

Vorig artikel Volgend artikel

De laatste tijd heb ik een heel aantal mobile advertising campagnes op de iPhone besproken. Het is goed om te zien dat adverteerders ook verder kijken dan alleen dit platform. Het Amerikaanse automerk Cadillac zet zijn eerste stappen in de mobile advertising en doet dat zeer onderscheidend. Dit General Motors  automerk kiest namelijk om te adverteren op het Android-platform en heeft een exlusieve advertising-deal gesloten met de muziekdienst Pandora.

Pandora is een online muziekdienst die op basis van de muzikale voorkeur van de gebruiker
nieuwe songs of artiesten suggereert. De gebruiker geeft aan of hij een bepaald nummer goed vindt, en op basis van dit stemgedrag worden de suggesties verder verfijnd. Momenteel heeft Pandora reeds 35 miljoen geregistreerde gebruikers en weekelijks komen daar zo'n 200.000 luisteraars bij. Pandora werkt trouwens naast Android toestellen ook op andere smartphones zoals Blackberry, Palm Pre, Windows Mobile en iPhones.


Aimee Higgins(vice president Pandora): “Cadillac smartly wants to reach hip, on-the-go, affluent consumers—an audience Pandora readily delivers. Our goal is to offer top brands like Cadillac the most effective mobile marketing platform to reach its core target for its new crossover model.”
cadillac_android_screen2

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies