Filmmaatschappijen zetten massaal Mobile in

Vorig artikel Volgend artikel

Vanaf deze week draaien de films '2012' en 'Saw 6' in de bioscoop. Voor beide filmreleases wordt mobiel ter promotie ingezet.

Laatstgenoemden zijn kenmerkend voor hoe de filmindustrie tegenwoordig innovatieve media inzet ter promotie van films.

Veelal wordt er echter voor filmreleases door marketeers alleen de iPhone ingezet, omdat nog steeds wordt geacht dat deze telefoon de meest rijke ervaring biedt. Naar mijn mening is dit trouwens een achterhaalde gedachte, zeker met nieuwe toestellen zoals: Nokia n97, HTC HD2 en Samsung H1.

Meestal gaat het om gratis applicaties met een trailer, fotos, soundboard en/of een eenvoudig spel(bijv Memory) over de film. De Saw 6-app gaat nog wat verder. Hier kun je naast de trailer namelijk ook bioscooptickets bestellen  en je stem omvormen naar de welbekende Jigsaw-moordenaar.  Lionsgate zet mobiel op een andere manier in. Wanneer je de Blu-ray disc koopt van Crank 2 krijg je toegang tot gratis ringtones en wallpapers.  Bruno

Hier een overzicht (iPhone apps):
Lionsgate: Saw 6, Crank 2, Terminator
Warner Bros.: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Sony Pictures: 2012, Zombieland, Pelham 123,  Angels & Demons.
Paramount: School of Rock, GI Joe, Watchman, maar ook oude Saturday Night Fever, Top Gun, Pet Sematary en Days of Thunder.
Fox: Ice Age 3d, Fantastic Mr. Fox, Avatar.
MGM Studios: Fame, Rocky, Silence of the Lambs, Fargo, Robocop, Army of Darkness
NBC Universal: Bruno, The Boat that Rocked, Land of the Lost, Monsters vs Aliens, Despereaux
Disney: G-Force, The Nightmare Before Christmas, Toy Story, UP.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies