Nike Football App

Vorig artikel Volgend artikel

Eind vorige maand vond de 3de Mobile Advertising Summit plaats in Odeon, Amsterdam. Het was weer een vol programma met veel inspirerende en interessante mobiele cases.

Highlight van MAS 2009 was de presentatie van Igor Beuker(reclamebureau LaComunidad), die de strategie en doelstellingen van de iPhone applicatie Nike Goal liet zien.

Deze innovatieve en succesvolle applicatie werd door LaComunidad ontwikkeld in opdracht van Nike Italië.In deze showcase komt onder andere de visie van Nike goed naar voren:"Nike is moving away from traditional marketing and is shifting towards a model which is more content-driven, engaged and focused on consumer dialogue.". In plaats van een bak met de ogen dicht over de muur te gooien voor traditionele mediakanalen zoals TV, gaat Nike zich in de toekomst dus meer focussen op content gedreven engagement richting de doelgroep en dialoog met deze consumenten. Met deze iPhone app laat men goed zien dat ze goed gekeken hebben waar de doelgroep interesse in heeft in plaats van alleen de focus te leggen op het te verkopen product. 
 

 Hier kun je de gehele Nike Showcase vinden.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies