Mobile Advertising in de autobranche tijdens recessie

Vorig artikel Volgend artikel

Mobile Advertising in de autobranche
Ondanks dat de autobranche door de economische crisis hard wordt getroffen, zijn er nog tal van automerken die volop in mobile marketing & advertising investeren.

Eind maart dit jaar ten tijde van de AutoRAI 2009 beschreef  ik reeds enkele mobile advertising voorbeelden van oa Nissan, Volkswagen en Porsche. Hier is het niet bij gebleven.

Volkswagen was hoogstwaarschijnlijk zo enthousiast over hun voorgaande mobile markting activiteiten, dat ze besloten hebben om voor de release van de nieuwe Volkwagen GTI, alleen mobiel in te zetten.

Zo is al enkele weken is in de iPhone store gratis “Real Racing GTI” te downloaden. Een andere Duitse autofabrikant: BMW is ook zo'n partij die al enige jaren mobile marketing & advertising inzet. Niet alleen om nieuwe auto's te promoten (zoals hun iPhone app), maar ook om hun bestaande klanten aan nieuwe winterbanden te helpen. 

Ander voorbeeld is de nieuwe Amerikaanse Lincoln-wapsite van Ford waar ze middels een "multichannel mobile campaign" mobiele banners, SMS en barcodes inzetten om traffic te genereren naar hun mini-site.

Naast de Duitsers en Amerikanen zitten het Japanse Toyota ook niet stil. Zij introduceren via WAP en gratis iPhone App "The Prius Experience". Naast reeds bekende features zoals "Dealer Locator" en videos kun je onderandere een 360 graden tour krijgen van het nieuwe Prius interieur. De iPhone app ziet er zeer gelikt uit.

Uit bovenstaande voorbeelden komt goed naar voren dat, ondanks de economische recessie, de zwaargetroffen automotive branche blijft investeren in nieuwe marketing mogelijkheden.

toyota
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies