Jongerenprovider *bliep: de hele dag bellen voor 50 cent

Vorig artikel Volgend artikel

Jongerenprovider *bliep introduceerde afgelopen vrijdag op grootse wijze de nieuwe koers die het bedrijf nu vaart. In anderhalve jaar tijd is de jongerenprovider gegroeid van 0 tot meer dan 50.000 gebruikers, wat zeker niet slecht is voor een nieuwe provider. Opvallend is dat *bliep volledig gerund wordt door jongeren, waardoor ze beter kunnen ingaan op de behoeftes en de wensen van hun doelgroep. Belangrijkste wijziging is dat het sinds vrijdag mogelijk is om voor 50 cent extra per dag onbeperkt te bellen naar alle nummers in Nederland. 

Ook kan iedere *blieper die *bliep aan heeft staan, gratis bellen naar andere *bliep gebruikers. Hier zitten dus geen extra kosten aan verbonden. Verder is *bliep overgegaan op een nieuwe stijl. Het eerste jaar domineerden ze de straten met een knalgele uitstraling. Iets wat wellicht best schreeuwerig overkwam, maar dat is nodig geweest om het merk goed te promoten onder de jongeren. Tegenwoordig is het volgens *bliep niet meer nodig, vandaar dat de huisstijl omgedraaid is: geel op zwart. Ook de apps en de website zijn volledig aangepast aan deze huisstijl. 

Naast vernieuwde apps, nieuwe functies en een nieuwe website heeft *bliep ook de *bliep vending machine geïntroduceerd. Dit is eigenlijk een soort snoep- en drinkautomaat die je regelmatig aantreft op middelbare scholen, maar dan met producten van *bliep. Naast simkaarten en beltegoed verkoopt de automaat ook fietslampjes, opladers, hoesjes, haarelastiekjes en oortjes. Leerlingen kunnen zelf bepalen wat ze in deze vending machine willen. De vormgeving is gemaakt door Maas, een leerling van het Vossius Gymnasium in Amsterdam, waar de eerste vending machine te vinden is.  

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies