Layar wint Vodafone Mobile Clicks

Vorig artikel Volgend artikel

In een drukke 'Western Union' was een van de laatste picnic activiteiten de Vodafone Mobile Clicks competitie. De spanning was voelbaar bij  de verschillende deelnemers maar de jury gaf zojuist de verlossende woorden: Layar wint Vodafone Mobile Clicks en neemt €75.000,- euro mee. De tweede prijs van €50.000 ging naar Mobypicture.

De winnaar van de open public vote was: Layar.
De closed public vote onder leden van Mobile Monday was wederom: Layar.

Layar - een browser die gebruikt maakt van 'augmented reality', waardoor gebruikers door de camera van hun mobiele telefoon kunnen zien welke bedrijven en services zich om hen heen bevinden.

Het oordeel van de jury: Het juiste concept op het juiste moment. Niemand heeft enig idee wat augmented reality is maar jullie laten het ons zien. Meer focus is de tip die we meegeven. Aansluiting zoeken bij normale browsers is een interessante optie. €75.000 naar Layar.

MobyPicture - een dienst die het mogelijk maakt met een druk op de knop vanaf de mobiele telefoon foto's, video's en audio met vrienden te delen op social network sites als Hyves, Facebook, YouTube en Twitter.

Het oordeel van de jury: De kritsche massa en open aanpak van partnering zijn de speciale punten die de jury wilde prijzen. €50.000,- gaat naar Mathys!

Woobius - een applicatie die bouwers helpt om makkelijk problemen in de bouwput met architecten en andere kantoormedewerkers te kunnen delen. Door op gemaakte foto's te kunnen tekenen en schrijven kan er efficient worden gecommuniceerd over problemen en onduidelijkheden.

Het oordeel van de jury: Een unieke deelnemer omdat het een B2B applicatie is. Ook was de jury erg te spreken over de focus van de deelnemers. Het management team en de energie van het teamwas te prijzen. De uitdaging is volgens de jury het vinden van andere industrien om de applicatie in uit te rollen. €25.000,- voor Woobius!

De runners-up verdienden helaas slechts lovende woorden:
MyNameIsE - een dienst die het verbinden van mensen on- en offline faciliteert door hun profielen op diverse sociale netwerken - zoals Facebook, Linkedin en Twitter - op één plek te verzamelen. Vervolgens kunnen deze in real life gedeeld worden via een mobiele telefoon of een speciaal apparaatje, The Connector.

Rummble - een dienst die je helpt om gave plaatsen in je omgeving te kunnen delen en vinden. Ze noemen zichzelf een kruising tussen local search, social discovery en een persoonlijk recommender systeem.

Audioboo - Een audioblogging applicatie die je helpt audio op te nemen en te delen met 'de wereld'. Titels, tekst geolocatie en foto's kunnen aan de audiobestanden worden toegevoegd. Het heeft wel wat weg van gesproken twitter: de berichten zijn maximaal drie minuten lang en je kunt andermans audio luisteren.

Uitgebreide post over de drie Nederlandse finalsten: http://www.dutchcowboys.nl/events/17483

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies