Yahoo (Japan) goes mobile

Vorig artikel Volgend artikel

Yahoo Japan gaat het ook doen. Wat? Zwaar investeren in mobiel internet. Eerder meldden we al dat de muren rondom mobiele operator portals langzaam afbrokkelen. Nu blijkt dat de grote internet namen, in Japan in elk geval, ook vinden dat ze hun klanten verwaarlozen als het gaat om mobiel internet.

Zo heeft Yahoo Japan reeds 10 miljoen klanten die betalen voor geveilde producten en voor Yahoo's eigen internet diensten. Voortaan kunnen die dat op hun mobieltje ook, en hebben daarvoor alleen hun Yahoo ID en wachtwoord nodig.

Yahoo en de andere grote Japanse portals, zoals Excite Japan, MSN en Goo, zien de walled gardens van de operators afbrokkelen, en daarom investeren zij serieus in content en diensten voor mobiele telefoons.

Volgens NTT Resonant, de exploitant van de Goo portal, zijn er zo'n 450 miljoen webpagina's in Japanse taal te vinden. Voor mobiel geschikte pagina's zijn er een stuk minder: naar schatting 60 miljoen. De telco portals (zoals i-mode) zouden daar nog zo'n 40 miljoen webpagina's aan toevoegen.

Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies