Mobiele videocampagne van Nokia en Discovery Channel

Vorig artikel Volgend artikel

Discovery Networks Europe is een partnership aangegaan met Nokia. De geïntegreerde campagne ‘Making Connections’, die beide bedrijven hebben gelanceerd, laat zien in welke mate technologie de moderne communicatie verandert en biedt consumenten de kans om met behulp van de krachtige 3G-technologie eigen ‘webisodes’ te creëren en te delen. De campagne op Discovery Channel loopt in 105 landen tot en met 31 december 2006.

Discovery Networks Europe en Nokia hebben een serie van acht 60-seconden vignetten (minidocumentaires) geproduceerd die onderzoeken hoe mensen technologie - en dan met name 3G - toepassen om hun eigen content te creëren en communities te bouwen. Via on- en off-air promoties, worden kijkers aangemoedigd om hun eigen persoonlijke videoverhalen (webisodes) in te sturen naar de Nokia-microsite, die bereikbaar is via de Discovery Channel website. Van de vier beste verhalen worden professionele vignettes geproduceerd die worden uitgezonden op Discovery Channel, uiteraard met vermelding van de naam van de winnaar.

De Nokia microsite wordt on-air gepromoot op Discovery Channel en off-air via de Club Nokia database. Op deze webplek kunnen kijkers bestaande webisodes downloaden, chatten met anderen in een kijkers-forum, inzendingen van anderen bekijken en meer te weten komen over ideeën en activiteiten die leven binnen de community.

Annie Rogers, SVP Sales van Discovery Networks Europe: “Dit initiatief draait puur om het vertellen van originele en eerlijke verhalen, precies dezelfde waarden waar Discovery Channel mee groot is geworden. Samen met Nokia bieden wij onze kijkers een platform waar zij persoonlijke verhalen kunnen uitwisselen en waar zij ons kunnen tonen hoe technologie de manier verandert waarop zij met elkaar communiceren.”

Heikki Tarvainen, Vice President Marketing, Mobile Phones, Nokia: “Dankzij dit partnerschap met Discovery Channel kunnen de gebruikers van onze mobiele telefoons de volle potentie van 3G-technologie ervaren. We stimuleren ze om hun bijzondere interesses en ervaringen te delen met andere mensen overal op aarde.”



Gerelateerde links:
Geld verdienen met je camphone filmpje
Geld verdienen met je eigen camphone filmpjes
BBC experimenteert met Video berichten
Mobiel videonieuws van Reuters op Live!
Een baan zoeken via je video phone
Weinig animo voor mobiele TV in VS
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies