Videotelefonie pas in 2010 rendabel

Vorig artikel Volgend artikel

Enkele maanden geleden werden we ook hier in Nederland nog regelmatig geconfronteerd met advertenties en acties om het beeldbellen (videotelefonie) te promoten, maar de afgelopen weken is het redelijk stil geworden.

Daaruit zou je mogen concluderen dat de campagne's even op een laag pitje gezet zijn ten faveure van de promotie van de vele mobiele WK voetbal diensten, maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat beeldbellen gewoon (nog) niet aanslaat .

Volgens de analisten van Strategy Analytics is dat laatste het geval. Vooralsnog laat het verwachte succes nog even op zich wachten en zij adviseren die diverse Telco's dan ook om het beetje geld dat men er momenteel mee binnenhaalt toch vooral te steken in een goede campagne die moet zorgen voor een solide klantenbestand.

Strategy Analytics verwacht dat er in 2010 zo'n 150 miljoen beeldbellende consumenten zullen zijn die gezamenlijk goed zijn voor 4 miljard dollar omzet en gemiddels 14 minuten per maand aan videocalling doen.



Gerelateerde links:
Videocalling in de zestiger jaren
Vodafone videocalling zonder 3G GSM
Videocalling via Skype
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies