Het einde van de roze GSM?

Vorig artikel Volgend artikel

Een onderzoek van het toonaangevende Britse reclamebureau Saatchi & Saatchi heeft uitgewezen dat het merendeel van de vrouwen tussen de 24 en 45 vinden dat de producenten van consumentenelectronica, zoals GSM's en MP3 spelers, niet genoeg rekening houdt met hun behoeften.

Veel vrouwen voelen zich zelfs beledigd als ze een winkel inlopen en daar vooral roze, vaak met glitters belegde, gadgets zien liggen die 'speciaal voor hen gemaakt zijn'. Met als gevolg dat ze vaak zonder aankoop de winkels weer verlaten.

Volgens Saatchi & Saatchi lopen de diverse fabrikanten hierdoor zo'n 900 miljoen Euro (600 miljoen pond) aan omzet mis. Meer dan eenderde van de ondervraagde vrouwen zegt bereid te zijn meer geld uit te geven als de fabrikanten producten zouden maken die meer aansluit op de wensen van de gemiddelde vrouw. Geen roze glitters, maar strak vormgegeven design gadgets.

Zou dit het einde kunnen inluiden van de roze GSM, MP3 speler, PSP en andere gadgets? Wie weet? Waar we natuurlijk wel even bij stil moeten staan is dat Saatchi & Saatchi hetzelfde onderzoek nog niet uitgevoerd heeft onder een ander belangrijk deel van de vrouwelijke kopers, de 12 tot 20 jarigen. . .



Gerelateerde links:
Vertu Signature nu ook in roze
Zune wellicht ook in het roze
Pink hype gaat maar door
Weer een roze GSM van Motorola
Nokia zwicht ook voor 'roze' hype
Pretty in Pink
Stereotyp dames GSMmetje
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies