De Buzz Awards 2006: wie volgt de iPod op ?

Vorig artikel Volgend artikel

De nominaties voor de tweede editie van de Buzz Awards zijn begonnen. De zoektocht naar het meest besproken of gebuzzde product van 2006 is in volle gang en de eerste bezoekers op www.buzzawards.nl hebben al ruim 250 unieke producten en diensten genomineerd.

Maar natuurlijk missen er nog erg veel buzzable producten. Bezoekers van de site hebben tot en met Sinterklaas (5 december) de kans om het voor hem/haar meest besproken product van 2006 te nomineren en maken dan kans op een uitnodiging voor de uitreiking van de Buzz Awards en op een gloednieuwe TomTom: de nummer twee van 2005.

Naast het nomineren van producten en diensten kan ook een oordeel worden gegeven over de buzzability van andere nominaties. Door middel van een poll kan ook worden aangegeven welke producten uit het buitenland in Nederland een succes kunnen worden.

Een aantal nominaties zijn redelijk voorspelbaar, zoals ‘Komt een vrouw bij de dokter’ van Kluun, NRC.next, Google Earth of ‘De Wereld draait door’. Opvallender zijn Schiphol Weddings en het Sonja Bakker dieet, dat concurreert met de ‘Weg met de Weegschaal’ variant. Maar ook de 15 kg ambachtelijk geslachte koe van boederij Tupker, de mascara van Etos of het fascinerende Book Crossing: je laat ergens een boek achter en kunt vervolgens volgen waar jouw boek naartoe reist. Ook hoog buzzable zijn web 2.0 sites als youtube.com en skoeps.nl. Bezoekers met een voorspellende blik kunnen in de categorie 2007 ook toekomstige spraakmakers nomineren zoals de veelbesproken potentiële iPod-killer Microsoft Zune, de Ebook reader van Sony en de Nintendo Wii.

In januari zal de winnaar van 2006 tijdens een event bekend worden gemaakt. De Award die de winnaar ontvangt zal zelf ook op een buzzable manier tot stand komen. 32 studenten van de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten gaan hun creativiteit los laten op het ontwerpen van de Buzz Award 2006, waar op de Buzz Awards site op kan worden gestemd.

De moeilijkste taak is weggelegd voor de jury die uit de vele nominaties een definitieve short list moet kiezen. Deze jury bestaat ondermeer uit Richard de Booij, directeur van POSTV en oprichter van Wannahaves, Makkie Mulder, hoofdredacteur van VT Wonen, Jempi Moens, trendwatcher en innovatie specilialist en Willem Sodderland, initiatiefnemer en oprichter van marketingbureau Buzzer.

De Buzz Awards zijn een initiatief van Buzzer, het Word of Mouth Marketing bureau dat duizenden consumenten als eerste laat kennismaken met nieuwe producten die vervolgens via mond-tot-mond hun weg naar de markt vinden.



Gerelateerde links:
Harman Kardon multimedia navigator
Unazukin
Gadget alarm verjaagt zakkenrollers
De 20 raarste gadgets
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies