Nederlandse wearable markt goed voor €105 miljoen

Nederlandse wearable markt goed voor €105 miljoen

Rond de Kerst wordt meer dan 21 miljoen uitgegeven aan wearables

Vorig artikel Volgend artikel

Onderzoek, dat vandaag door Samsung naar buiten gebracht is, wijst uit dat de Nederlandse Wearable markt dit jaar goed is voor een omzet van ruim 150 miljoen Euro. Vergeleken met 2013 is dat meer dan een verdubbeling.

Deze kerstperiode worden er naar schatting bijna 163.000 wearables verkocht die samen een omzet van ruim 21 miljoen zullen vertegenwoordigen.

Het moge duidelijk zijn dat een groot deel van de wearables zogenaamde smartwatches zijn, maar volgens het onderzoek van Samsung zou dat, over het hele jaar gerekend toch maar 25% van de omzet zijn; 26.6 miljoen van de 105.3 miljoen. Helaas wordt niet gemeld welke wearables voor die overige ruim 78 miljoen Euro gekocht worden. VR Headsets, smartbands, fitbit's en dergelijke halen die volgens mij nooit. Te meer omdat er nog niet zo heel erg veel VR headsets te koop zijn.

Uit het persbericht:
Uit het onderzoek blijkt dat 2014 het jaar is dat draagbare technologie doorbreekt voor algemeen gebruik. Op basis van verkoopcijfers uit 2013 en 2014, wordt verwacht dat de markt voor wearables in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje en Nederland tot het einde van dit jaar €1,16 miljard omzet realiseert. In Nederland wordt de meeste groei verwacht in smartwatches, met een groeiverwachting van bijna 600 procent (594%) ten opzichte van 2013 en een geschatte waarde van € 26,6 miljoen in 2014.

*Het onderzoek ‘The Retail Prospects for Wearable Technology in 2014 in the UK, Germany, Spain and the Netherlands’, is in opdracht van Samsung uitgevoerd door the Centre for Retail Research, Nottingham in september 2014. Het rapport bekijkt het belang en de rol die de markt van draagbare technologie (wearables) speelt in de retailsector tijdens de kersperiode en levert verkoopvoorspellingen door data van nationale statistiekenautoriteiten, onafhankelijke onderzoeksorganisaties en een enquête onder 50 belangrijke retailers per markt. Het rapport gaat in op vier landen; het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje en Nederland. ‘Kerstmis’ wordt gedefinieerd als de periode van zes weken van half November tot het einde van het jaar. Het volledige onderzoeksrapport is op te vragen.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies