Ontevreden over de iPad omdat hij te goed is?!?

Vorig artikel Volgend artikel

Je kunt van Apple vinden wat je wilt, maar ze doen iets goed. Ook ik geloofde (en eigenlijk nog steeds) niet in de iPad en welk gat tussen Smartphone en Laptop dat apparaat nu zou moeten gaan opvolgen, maar hij gaat inmiddels overal waar hij al te koop is toch weer als warme broodjes over de toonbanken en dat zal in Nederland over enkele weken niet veel anders zijn.

Toch zijn er ook verhalen van iPad beziters die hun apparaat alweer ingeleverd hebben. Onderstaande anekdote van Dominique Dewitte kwam ik eerder vandaag tegen bij DutchCowboys. Over iemand die zijn iPad weer inleverde omdat hij te goed was. Enfin, lees zelf maar.

Een ongelukkige early adopter van de iPad heeft in de Harvard Business Review uitgelegd waarom hij het apparaat aan de verkoper heeft terugbezorgd. "Het werkt te goed," zei Peter Bregman, die zijn iPad overal met zich meenam, voor e-mail, om het verkeer en het nieuws op de voet te volgen en om episodes van zijn favoriete soap 'Weeds' te kunnen bekijken. Hij toonde zijn iPad aan iedereen die 'm zien wou. Om een lang verhaal kort te maken, de iPad deed alles wat Bregman gehoopt had dat ie doen zou. "Als gevolg daarvan werd elke seconde die ik niet sliep door het apparaat opgeslorpt- alsook de tijd waarin ik waarschijnlijk beter wat geslapen zou hebben."

"Waarom is dat een probleem? Ik was echt superproductief. Elke extra minuut, was ik of iets aan het maken of iets aan het bekijken. Maar in al die drukte ging iets verloren. Iets dat te waardevol was om kwijt te spelen: verveling. Verveling laat je brein werken en maakt je creatiever." Zijn broer gaf hem het voor de hand liggende advies- gebruik 'm wat minder. "Maar ik kan 'm niet niet gebruiken wanneer hij daar ligt," schrijft Bregman. "En spijtig genoeg is hij altijd daar, dus bracht ik 'm terug naar de winkel. Probleem opgelost." Via

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies