Mobiele gadgets vergroten werkdruk

Vorig artikel Volgend artikel

Een bijzonder interessant artikel van DMEurope over de gevolgen van de enorme hoeveelheid aan mobiele gadget's die bedrijven introduceren om de communicatie en workflow te verbeteren en werkplekken lokatie onafhankelijk te maken.

Het blijkt echter dat veel bedrijven te kort schieten als het gaat om de opleiding of training voor het gebruik van al die nieuwe technische snufjes. Dat brengt niet alleen de acceptatie in gevaar, maar zorgt ook vaak ervoor dat werknemers veel extra (eigen) tijd moeten steken in het zich eigen maken van die tools.

Wat ook opvalt is dat veel bedrijven de mobiele tools introduceren om werknemers de mogelijkheid te bieden van thuis uit te werken. In de praktijk blijkt echter dat bijna tweederde van die bedrijven niet eens te beschikt over een daadwerkelijke 'thuiswerk' regeling voor hun personeel.

Kijkend naar de toekomst, dan ziet auteur John Tilak niet echt veel verbetering. Ruim 78% van alle bedrijven zegt de komende jaren meer en verder te gaan investeren in mobiele tools, terwijl nog een 65% van de bedrijven de effecten van deze mobiele gadget's op de werkvloer meet.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies