Interview met Jim Adams – Zeemote

Vorig artikel Volgend artikel

We hadden vlak voor het weekend al de exclusieve aankondiging dat de Zeemote exclusief in Nederland gelanceerd werd. Zoals beloofd hebben we vandaag dan het interview met Jim Adams van Zeemote.

Waarom krijgt Nederland de primeur met de Zeemote JS1?

De Nederlandse markt is erg progressief en innoverend. De consumenten hebben veel interesse in apparaten als deze. Qua productieniveau is het ook een mooie markt om op te starten.

Wordt de Zeemote SG1 alleen in bundels verkocht, of mogen we het toestel ook in de losse verkoop verwachten?

De Zeemote zal voorlopig nog niet los verkocht worden. Dit doen we om een goede ervaring te kunnen garanderen. Op de langere termijn zullen we wellicht over gaan op losse verkoop.

Voor veel toestellen hebben jullie al API's op jullie developer website. De grote misser is eigenlijk de iPhone 3G. Waarom?

We zouden dol graag een Zeemote voor de iPhone leveren, maar de Zeemote SDK is te gelimiteerd qua bluetooth mogelijkheden. Het kan dus gewoon nog niet.

Binnen jullie bedrijf is veel personeel dat ervaring heeft met het bouwen van Force Feedback joysticks. Waarom missen we dat in de JS1?

Dat heeft puur met de levensduur van de batterij te maken. Nu kan je zo'n 40 uur spelen, wat staat voor 3 a 4 weken voor actieve mobile gamers. Daarnaast zou de Zeemote JS1 ook een stuk groter worden.

Tot slot, welke game speel je zelf graag op jouw telefoon?

Ik ga echt voor een klassieker; Pac-Man van Namco. De gameplay is gewoon onverslaanbaar en boet me nog steeds enorm.

In deze vertaling van het interview hebben we veel technische vragen achter wegen gelaten. Wil je meer weten over de Zeemote, check dan het volledige Engelse interview op MBG.



Gerelateerde links:
Nederland heeft Zeemote Primeur
One Minute Review: SE W760
Demofilmpje van de Zeemote Video Game controller
Spelen met de Zeemote
Arjan F Olsder

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies