J2me Review: Tetris Blockout

Vorig artikel Volgend artikel

Afgelopen week stuurde EA mij het spel Tetris Blockout. Meteen na het starten van deze mobile game dreef mijn gedachte al af naar 1990. Ik kocht van mijn spaargeld toen mijn eerste GameBoy, waar in die tijd nog standaard een spelletje bij zat. Jawel, het originele Tetris!

Het menu van de game is helder en strak vormgegeven. Zodra de game start, kom je in een semi-3D omgeving. In tegenstelling tot het klassieke Tetris is de onderste lijn die je moet vullen veranderd in een oppervlakte die je vol moet zien te krijgen. Wanneer de stapel blokken de top bereikt, ben je (traditioneel) af.

Helemaal nieuw is dit concept niet. In de tijd dat ik na schooltijd een beetje op een 386 PC aan het spelen was, had ik een soortgelijk spel. De naam weet ik helaas alleen niet meer. De mannen van EA hebben echter wel een waardevolle toevoeging aan de gameplay gedaan in de vorm van een meter naast het speelscherm dat laat zien hoever jouw blok al gezakt is.

Wanneer je met de game begint, zal je even tijd nodig hebben om het roteren en kantelen van de stukken onder de knie te krijgen. Door de wireframe weergave is dit namelijk niet altijd even makkelijk te zien. Wanneer je dit eenmaal goed door hebt, is Tetris Blovkout een heerlijke casual game om je mee terug te trekken. Zeker dus een game die niet aan jouw collectie mag ontbreken.

Arjan F Olsder

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies