Jamba en innerActive gaan mobiele In-Game advertentiedienst uitproberen

Vorig artikel Volgend artikel

Jamba, een van ’s werelds leidende leveranciers van digitale entertainment die één op de zes consumenten in de wereld bereikt, en innerActive Smart Media, een leidende leverancier van innovatieve, door reclame betaalde, entertainment kanalen, hebben de start van een proef bekend gemaakt met een nieuwe mobiele In-Game reclamedienst in Groot Brittannië.

De op consumenten gerichte infotainment proef biedt Britse abonnees van mobiele telefoons de mogelijkheid tot gratis mobiele games. De gebruikers zullen aan niet-opdringerige reclameboodschappen worden blootgesteld, die op een dynamische manier in het spel zijn verwerkt en die voortdurend aan verandering onderhevig zullen zijn. Deze mobiele reclames worden gesponsord door internationale merken zoals: Calvin Klein, Domino's Pizza, Fox, SPIDER-MAN 3, Paramount Pictures, What's on TV, Pick Me Up, NME.COM, en eBay.

De mobiele in-game reclames zijn gericht op en gesegmenteerd in “real-time”, al naar gelang het gedrag en de antwoorden van de gebruiker en genereren waardevolle stimuli, zoals wallpapers & film trailers en er is de mogelijkheid verschillende prijzen te winnen, zoals draagbare mediaspelers of pizza tegoedbonnen.

Een woordvoerder van Jamba ziet het als een nieuwe bron van inkomsten: “In ons steeds toenemende streven om aan de behoeftes van consumenten voor mobile entertainment te voldoen, stelt dit nieuwe aanbod Jamba in staat om zich op nieuwe gebruikersgroepen te richten. In het marktsegment, waarin de meeste consumenten mobile games op hun handset spelen, is er slechts een klein percentage dat ze ook daadwerkelijk “door de lucht” download en er voor betaalt. In-game reclame is een goede manier om “first time” gebruikers kennis te laten maken met mobile games.”

“We zijn enorm verheugd om onze door reclameboodschappen betaalde catalogus te hebben kunnen vullen in samenwerking met Jamba, de wereldleider op het gebied van distributie van digitale content”, zei Offer Yehudai, VP Products en Business Development van innerActive. “Ik ben er heilig van overtuigd dat dit nieuwe entertainment kanaal ervaringen voor gebruikers zal creëren en verrijken en dat we een trouw en nog onontgonnen publiek zullen bereiken, waarmee we een nieuw type interactieve dialoog tussen reclamemakers en consumenten teweeg zullen brengen.”

Bron: PRNewswire



Gerelateerde links:
Nokia's advertentie platform
Mobiel adverteren kansrijker
IAB Nederland start mobiele marketing & advertising-werkgroep
2006 het jaar van mobiele advertentie
Marketeers geinteresseerd in GSM's
Overture Ads op je mobiel
Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies