Jongeren uitgekeken op Wordfeud en Draw Something

Vorig artikel Volgend artikel

Een, mijns inziens, weinig verrassend onderzoek. Panelwzard Direct heeft, in opdracht van KitKat (ja, die chocolade 'Have a Break' koekjes ;-)) ruim 1100 Nederlanders tussen 16 en 35 jaar gevraagd naar welke games ze nog spelen.

Daaruit blijkt dus dat deze doelgroep een beetje uitgekeken is op het in 2011 en begin dit jaar nog o zo populaire Wordfeud en Draw Something.

Van de 1131 respondanten die het onderzoek invulden gaf 52% aan dat ze wel 'klaar' zijn met spelletjes als Wordfeud en Draw Something. Dat percentage lag overigens onder de jongste doelgroep, 16 t/m 25 jaar, een stuk hoger, 59% dan bij de iets 'oudere jongeren' (26 t/m 35 jaar). Daarvan gaf 43% aan uitgekeken te zijn op de twee genoemde (mobiele) spelletjes. Opvallend is verder dat beduidend meer mannen dan vrouwen aangaven het gehad te hebben met Wordfeud en Draw Something. De percentages lagen voor beide doelgroepen op respectievelijk 59% (mannen) en 44% (vrouwen).

Natuurlijk was het doel van het onderzoek ook om te bekijken of de Nederlandse jongeren tussen de 16 en 35 jaar behoefte hebben aan een nieuwe populaire mobiele game. Daarbij werd vooral gekeken naar de wens om af en toe een korte 'game break' te houden voor een beetje ontspanning in het drukke dagelijkse (werk)leven.

Ruim driekwart van de ondervraagden gaf aan dat ze zo'n game of app zeker zouden uitproberen. En daar komt dan dus ook de KitKat aap uit de mouw. De snoepmaker heeft deze zomer een App gelanceerd waarmee je een dergelijke korte 'oplaad-break' handen en voeten kunt geven; Game Break.

Zelf zeggen ze over deze app het volgende: ‘Game Break is een combinatie van ‘Wie ben ik?’ en ‘Wie is het?’, waarin je in de huid van iemand anders kruipt. Door te raden welk persoon of karakter je tegenstander voor jou heeft gekozen, win je het spel. De mogelijkheden zijn eindeloos, want de app zoekt live via Google afbeeldingen bij de gekozen karakters. Het leuke is dat dit zowel bekende als onbekende personen of karakters kunnen zijn. Je ‘break’ wordt dus nooit saai! De live chatfunctie maakt je ‘break’ compleet en de resultaten kunnen gedeeld worden op zowel Facebook als Twitter.

Ik heb de KitKat Game Break App nog niet uitgeprobeerd, maar met 47 behoor ik ook niet echt meer tot de doelgroep ;-))) Mochten sommigen van jullie dat wel gedaan hebben, de App staat momenteel, met ruim 10.000 downloads, op nr 2. van de gratis 'strategie games' in de App Store, dan hoor ik graag of jullie denken dat deze app het succes van Wordfeud en/of Draw Something kan benaderen.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies