Android Review: Time Chaos

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag bekijken we voor de tweede maal een game van het Nederlandse OrangePixel. Hoewel de game nog met enige regelmaat bug fixes krijgt, is de het grootste deel van de game in 48 uur ontwikkeld en dat is niet slecht voor een studio met slechts één ontwikkelaar.

Toen ik de game voor het eerst startte, kreeg ik per direct een beetje heimwee naar mijn eerste GameBoy. Het kleurenschema van TimeChaos en de overduidelijke pixelart, gecombineerd met de chiptune muziekjes lijken rechtstreeks uit die tijd te komen. Dat verklaart misschien ook de titel die OrangePixel aan de game heeft gegeven gezien de game zelf geen verhaallijn lijkt te hebben.

TC2

Wanneer je de game start, sta je midden in een slagveld. Door het toestel (in ons geval de HTC Hero) te kantelen loopt jouw karakter naar links of naar rechts. Om de seconde los je automatisch een schot. Door op het scherm te tikken zal jouw karakter springen om op die manier soldaten en projectielen te ontwijken.

De vijand bestaat zoals gezegd uit verschillende soldaten. Sommige schieten met kogels, anderen met vlammenwerpers of raketten en weer anderen schieten niet. Om het geheel nog wat spannender te maken zijn er ook bommenwerpende helikopters die over het slagveld vliegen.

TC3

Wanneer je vijandige soldaten doodschiet, laten ze met grote regelmaat powerups achter zoals nieuwe levens en munitie. Hoewel we in het begin het idee hadden dat de hoeveelheid powerups wat overdadig was, zal je op den duur net zo snel levens verliezen als je ze op kan pakken. Dit maakt de game na ongeveer een minuut spelen al zeer dynamisch terwijl de AI van de vijandige karakters opzicht niks voorstelt.

Zoals je wellicht al aanvoelt, is TimeChaos geen spel waar je uren lol aan zult beleven. Het is een zeer leuk en simpel spel om even en paar minuten mee te vullen. De game is (op basis van advertenties) gratis te downloaden vanaf Android Market. Ontwikkelaars die interesse hebben om een variant op de game te maken of om deze uit te bereiden kunnen binnenkort de source van de game downloaden. Hou hiervoor het TimeChaos blog in de gaten.

Arjan F Olsder

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies