iPhone Review: The Raging Dead

Vorig artikel Volgend artikel

Het afgelopen jaar heeft Ghostbird Software voornamelijk applicaties voor de iPhone uitgebracht. Hoewel dat ze prima afging, hebben ze toch besloten om het ook eens met een mobile game te proberen. Met The Raging Dead lijkt dat ook aardig te lukken.

The Raging Dead is een game die Resident Evil met een top-down shooter weet te combineren. Jij bent dan ook een soort van Zombie Hunter die een deels verwoeste stad van deze creeps moet proberen te bevrijden. Om het makkelijk te maken is de stad opgedeeld in wijken die je moet bevrijden.

Raging-Dead-b

In de wijken, krijg je een soort satelliet perspectief. De inwoners zijn als blauwe stippen weergegeven terwijl de zombies rood zijn. Zodra een zombie een inwoner bijt, veranderd deze direct in een zombie. Zo verspreiden de zombies zich als een virus. De tactiek is dus om in eerste instantie de zombies bij de grootste groepen mensen weg te houden.

Raging-Dead-a

Om dit doel te bereiken beschik je over een machinegeweer en een raketwerper. Naarmate je meer mensen van de zombies gaat redden krijg je budget om te gaan shoppen. In de shop kan je de kracht van de wapens, de snelheid van het herladen en de hoeveelheid ‘clips’ vergroten tegen een kleine bijdrage.

Raging-Dead-d

The Raging Dead zit grafisch sterk in elkaar. In eerste instantie stonden de blauwe en rode punten mij wat tegen (toch het gevoel dat de makers zich er makkelijk vanaf hadden gemaakt), maar wanneer de kleuren niet zo zouden knallen, raak je meteen het overzicht kwijt.

Raging-Dead-c

Met deze vernieuwende gameplay is The Raging Dead leuk, maar wel heel snel uit te spelen (ik deed er 2 uur over). De enige manier om de game echt uitdagend te maken is met jezelf afspreken dat je de wijken op het hoogste niveau probeert af te ronden.

Arjan F Olsder

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies