Coca Cola komt met eigen mobiele 'Hyves'

Vorig artikel Volgend artikel

In de zoektocht naar nieuwe generaties klanten heeft een van 's werelds grootste en bekendste merken, Coca Cola, inmiddels ook begrepen dat de mobiele markt een van vijvers is waar de komende jaren de meeste vissen gevangen kunnen worden.

De frisdrankgigant werkt momenteel aan de lancering van een Mobile Social Network a-la Hyves en Myspace. Gebruikers kunnen straks via hun mobieltjes inloggen, profielen aanmaken, foto's (en videos?) posten en (nieuwe) vrienden ontmoeten.

Opvallend is wel dat Coca Cola het netwerk gaat opbouwen rondom diens merknaam Sprite. Vanaf 22 Juni kunnen in de VS de eerste kids en tieners gebruik maken van het netwerk.

Daarna zal het ook in China gelanceerd gaan worden. Wanneer de rest van de wereld aan de beurt is, is nog niet bekend.

"The Coca-Cola Company needs to continue to recruit future generations of consumers. Mobile marketing is absolutely where it's at for us going forward." aldus Mark Greatrex, senior Marketing VP die duidelijk maakt dat dat Coca Cola de continuiteit van haar succes de komende jaren vooral in de mobiele wereld zal zoeken.



Gerelateerde links:
Coca Cola begint Viral marketing campagne op de mobiele telefoon.
Hyves goes mobile
Social networking is mobile!
De Coca Cola GSM
Consument nog niet klaar voor mobiel sociaal netwerk
Mobiele ads belangrijker dan TV commercials
Gat in de markt ?
The Social Fabric
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies