Viacom investeert in mobile marketing

Vorig artikel Volgend artikel

Viacom Viacom heeft afgelopen woensdag aangekondigd dat MTV Networks, BET Networks en Paramout Pictures een mobiele site gaan maken.

Viacom President en CEO Philippe Dauman zei tijdens de CTIA Wireless 2007 in Orlando. "Wireless is an integral part of Viacom's strategy of staying deeply connected to our audiences wherever they are, and allowing them to consume our content however they wish – no matter what the platform.”

Ook zei hij; “mobile media marketing efforts will create a new revenue stream for our company, which will help fuel further content innovation and growth on wireless. Mobile advertising allows our marketing partners to engage with audiences in an exciting, ground-breaking way."

MTV Networks kondigde ook aan dat zei samen gaan werken met de telecom provider Sprint. Om zo meer van MTV’s muziek, komedie, entertainment en kinder-content aan te bieden. Sprint biedt nu in totaal 14 verschillende live streaming kanalen met MTV Networks content. Sprint biedt ook streams aan van Nickelodeon en COMEDY CENTRAL.

COMEDY CENTRAL bracht onlangs nog “South Park 10: The Game,” uit. Dit is een action/adventure mobile game gebaseerd op de eerste 10 seizoenen van de serie . De game zal later dit jaar ook beschikbaar zijn in Europa via de grote providers.

De Amerikanen kunnen dus aardig wat entertainment content verwachten op hun mobiele telefoon. Iets wat in Nederland (voor zover ik weet) nog niet echt heel veel aangeboden wordt.



Gerelateerde links:
Vodafone en MTV starten 'made for mobile' kanaal
MTV lanceert twee tv-kanalen voor mobiel
MTV en Warner Music samen in mobiele tv
MTV met Warner in Mobiele Muziekvideo's
Menno Hoekstra

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies