Nokia strikt David Bowie voor Musicrecommenders

Vorig artikel Volgend artikel

De Finse toestelmaker gaat de strijd aan met Microsoft en Apple op het gebied van de online muziek download winkels.

Morgen lanceert Nokia haar eigen downloadservice, Musicrecommenders en om het geheel te promoten hebben de Finnen een grote naam in de muziek industrie weten te strikken: David Bowie.

Volgens mij gaat Nokia daarmee de plank helemaal mis slaan. Aangezien de gemiddelde leeftijd van de mobiele muziekfanaat die zijn of haar muziek online koopt tussen de 12 en 35 jaar ligt, en dan neem ik een bijzonder ruime bovengrens, denk ik dat de meesten van hen nog nooit van David Bowie gehoord hebben. En dan is het natuurlijk maar de vraag in hoeverre de Britse superster van de jaren 70 en begin jaren 80 een bijdrage zal leveren aan het succes van Nokia’s online muziekwinkel.

Bovendien zullen de songs die je via Musicrecommenders koopt ongeveer 15 eurocent duurder zijn dan bijn de concurrentie en dat is met name voor de onderkant van de doelgroep weer een extra drempel.

Enfin, de tijd zal ons leren of Nokia’s online muziekwinkel al dan niet een succes wordt.



Gerelateerde links:
Weer een Pink gadget
Mobiele campagne voor H&M's Madonna collectie
Microsoft zet aanval op iPod in tijdens de Kerst
Madonna voor 8 miljoen naar Motorola
Madonna promoot iTunes phone
Amazon.com concurrent iTunes?
Robbie Williams in zee met T-Mobile
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies