Nokia blaast verouderde concurrentie op

Vorig artikel Volgend artikel

Wees gerust, dit is geen oorlogsverklaring van de Finse toestelmaker die haar mobieltjes niet meer als GSM of Telefoon maar als Multimedia Computers typeert aan de rest van de mobiele toestelproducenten.

In Canada vond het reclamebureau van Nokia het hoog tijd om bij de introductie van de nieuwe 6265i af te rekenen met traditionele TV's, portable radio's en fotocamera's met als uiteindelijk doel de consument duidelijk te maken dat hij toch echt beter af is met een Nokia dan met die ouderwetse onhandelbare apparaten. En dus bliezen ze het een en ander op.

Kijk, voor wat betreft de portable radio kan ik daar helemaal in meegaan. Dat geldt deels voor de fotocamera , want de 6265i is met een 2MP cam wat krap bemeten en dat deze Nokia de TV moet doen vergeten is natuurlijk ronduit bespottelijk. Maar goed dat Nokia deze advertentie (zie bij 'vodcasts' in de rechter navigatiebalk) alleen in Canada gelanceerd heeft. Hopelijk blijft dat ook zo.

Filmtechnisch gezien is de commercial wel een plaatje. Het schijnt dat de makers de drie apparaten echt opgeblazen hebben. Het is dus geen computeranimatie maar een high-speed filmcamera (6000 fps) en de juiste belichting.

Als Nokia ons nu echt had willen overtuigen van het kunnen van de 6265i, dan hadden ze deze commercial daarmee maar eens moeten opnemen. Waarschijnlijk, en ik weet het wel zeker, was ie dan niet de moeite waard geweest.



Gerelateerde links:
Product placement van T-Mobile
Advertentie van Apple's iPhone
2006 het jaar van mobiele advertentie
Madonna promoot iTunes phone
Elske de Boer

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies