Universal richt Mobile Content Division op

Vorig artikel Volgend artikel

Met de start van Universal Mobile Entertainment maakt de Hollywood filmstudio duidelijk dat het de komende periode meer wil gaan halen uit mobiel entertainment.

'Licencing' is daarbij een van de belangrijkste speerpunten zodat de content niet alleen beschikbaar wordt, maar zowel de studio als de artiesten er ook nog wat aan kunnen verdienen.

Vooralsnog zal de focus liggen op het leveren van games, ringtones en bestaande video content, maar uiteindelijk is het ook de bedoeling dat Universal via deze weg unieke content voor mobiele devices gaat produceren en distribueren.

Met kantoren in Los Angeles, Tokyo en London zet Universal in ieder geval meteen hoog in.



Gerelateerde links:
ITV lanceert mobiel portaal en breedband TV
Vodafone en Universal Music in alliantie
Festival voor mobiele films
AOL wint eerste ‘mobiele’ Emmy Award voor Live8
MSN Video Service voor Mobile devices
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies