Mobiele TV nadert de 'jaren van de waarheid'

Vorig artikel Volgend artikel

Een bijzonder interessant artikel over de toekomst van mobiele TV diensten is te lezen op de site van de BBC.

Naar aanleiding van diverse tests, onder andere in Helsinki, waarbij een substantieel deel van de proefpersonen na afloop bekende er wel heil in te zien en zelfs bereid is om er in de toekomst voor te betalen, is de algemene verwachting dat de komende 12 maanden cruciaal zullen zijn voor het 'basissucces' van mobiele TV.

Grote spelers op het gebied van de techniek en content zoals Endemol en Nokia geloven inmiddels heilig in het op handen zijnde succes voor Mobiele TV diensten en steken dat ook niet bepaald onder stoelen of banken. Nokia's nieuwste toestellen zijn vrijwel allemaal voorzien van multimedia player functies en Endemol denkt al hard na over een TV Quiz excluzief voor de Mobiele kijkers.

De voorzitter van Endemol, Peter Bazalgette verwoorde het als volgt: "This year is the first in a career of 27 years in television that I've been able to entertain people anywhere. A new era for those in the content business is starting".

1135694531MobileTVDames

De eerste successen zijn inmiddels al behaald. Endemol heeft van het populaire Big Brother bijvoorbeeld al meer dan 6 miljoen mobiele TV minuten weten te verkopen.

Analisten voorspellen dat er in 2009 zo'n 50 miljoen Mobiele TV abonnees zullen zijn die samen ca. 5 miljard Euro aan omzet zullen genereren.



Gerelateerde links:
Forrester kritisch over kansen mobiele tv
Eerste test met interactieve mobiele TV
Mobiel.tv initiatief met ambities
Finnen willen betalen voor mobiele TV
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies